Australië •Update 4• - Reisverslag uit Birkdale, Australië van Thirza - WaarBenJij.nu Australië •Update 4• - Reisverslag uit Birkdale, Australië van Thirza - WaarBenJij.nu

Australië •Update 4•

Door: Thirza

Blijf op de hoogte en volg Thirza

26 December 2018 | Australië, Birkdale

De eerste 6 maanden zijn al bijna voorbij, tijd voor lifeupdate nummer 4.

In mijn vorige update schreef ik over mijn top weekenden die ik vooral spendeerde met Yvette om zo veel mogelijk van Australië te zien!
Het weekend na Fraser Island zijn we samen naar Melbourne geweest.. Een onwijs leuke stad met veel street art, leuke restaurantjes en veel gezelligheid!
Donderdag de 22e vertrokken we in de avond om 3 uur later in Melbourne te landen. Daar aangekomen wist ik me niet wat me overkwam. Na ruim 7 maanden geen 10 graden gevoeld te hebben schrok ik van het feit dat het daar wel zo koud was! Aangezien Yvette wel van de kou hield moest zij vooral erg lachen om mijn reactie op dit temperatuursverschil, dit omdat het in Brisbane op dat moment gewoon 33 graden was.
Aangekomen in ons warmere appartement kwamen we er al snel achter dat ons appartement een onwijs mooi uitzicht op de stad had. De volgende dag hebben we vooral veel van de stad bekeken en de leuke gekleurde muren opgezocht.
Zaterdag hebben we een auto gehuurd waarmee we naar de 12 apostelen gereden zijn. Een onwijs mooie natuurplek waarbij je vanaf de kliffen de zee met grote rotsen inkijkt. Met goede muziek en veel gelach waren onze uurtjes rijden zo om! Op zondag hebben we meegedaan met de colorrun, zó leuk om te doen!! Veel kleurtjes later kwamen we later over de finish en besloten we met het openbaar vervoer naar huis te gaan. Nog gekleurd van de poeder bleken we een attractie zijn om naar te kijken in de tram, haha! Na gedoucht te zijn, zijn we de stad weer in geweest om daar nog een goed restaurant te bezoeken en de stad te bekijken.
Ons hostcouple van de airbnb gaf ons de tip om de volgende dag naar de gekleurde huisjes op het strand te gaan, dus dat hebben we gedaan voordat we weer in het vliegtuig richting Brisbane moesten stappen. Daarmee kwam er een einde aan weer een fantastisch weekend!
De volgende dag moest Yvette helaas weer terug naar Nederland dus die heb ik met een traan uitgezwaaid.. enorm blij dat ik haar heb leren kennen, en onze avonturen zullen zeker voortzetten als ik weer terug in Nederland ben! :)
Daarna bestonden mijn weken vooral in werken, en ben ik in de weekenden veel rondom Brisbane gebleven. Brisbane is echt een enorm leuke stad en ben blij dat ik hier woon momenteel! Het is groot maar overzichtelijk en heeft veel te bieden! Ik hou er van om ‘s avonds in South Bank te lopen (een plek met veel restaurantjes en een kunstmatig strandje midden in de stad) Daar zit ik vaak met een muziekje in de rivier en skyline te bekijken. Omdat de kersttijd eraan kwam ben ik naar Roma Street geweest om daar naar de Enchanted Gardens te bezoeken, het hele park was verlicht met gekleurde lichtjes, onwijs mooi!

Voor kerst ging mijn hostfamilie weer een lang weekend naar Somerset Dam om daar met hun boot te varen en te wakeboarden! Hiermee begonnen mijn 2 weken vakantie. Omdat Denise en Evelien dat weekend langskwamen ben ik maar 2 dagen meegeweest naar Somerset, maar daar heb ik weer van genoten :) Het wakeboarden vind ik echt enorm leuk om te doen dus dat was weer top!
Omdat het maar een kleine twee uur rijden is ben ik met mijn eigen auto gegaan zodat ik vrijdagavond weer terug kon rijden naar Brisbane.
De volgende dag kon ik dan eindelijk Denise en Evelien weer zien! Denise is een hele goede vriendin en Evelien een nichtje die nu samen door Australië en Nieuw-Zeeland reizen. Maar voor het gemak zeg ik tegen iedereen dat het twee vriendinnen zijn, mede omdat het zó gezellig was! :)
Ik was enorm blij dat ik ze weer kon zien en het voelde direct alsof ik ze gisteren nog gezien had!
Samen zijn we naar een uitkijkpunt over de stad geweest en heb ik de hoogtepunten van de stad laten zien. Het was leuk om bekenden van ‘thuis’ te kunnen laten zien hoe ik hier leef. We hebben weer veel gelachen en ik kijk er naar uit om nog even met ze te reizen in het begin van 2019!

Omdat ze hier natuurlijk geen sinterklaas vieren was het al vroeg in december in alle straten verlicht met kerstlichtjes! Ondanks dat er overal de kerstliedjes wel draaiden en de kerstboom in huis opstaat, heb ik geen moment een ‘kerstidee’ gehad. Door de warmte is mijn eerste warme kerst hier een feit! Op kerstdag maakten mijn hostkinderen me om 5:15 enthousiast wakker om te vertellen dat Santa geweest was en ik direct moest komen om de cadeautjes uit te pakken! Daarmee begon kerstdag al vroeg, waarna we een lunch klaarmaakten voor Ian’s family. Een Christmas lunch is geen gewone lunch hier (waar ik wel vanuit ging, haha) maar eerder een enorm diner.
Na veel gezelligheid gingen we door naar Merediths familie om daar iedereen en fijn kerst te wensen en wat te drinken. Daarmee kwam kerst voor dit jaar weer aan het einde.
Morgen vlieg ik door naar Sydney waar ik Beth, een vriendin, ga opzoeken en New Years Eve hoop te vieren. Op 1 January vlieg ik door naar Withsundays om vanaf daar nog 6 dagen met Denise en Evelien te zijn.
Als ik op 7 january begin aan mijn laatste 3 weken werken voelt dat echt raar! Terugkijkend lijkt dit (bijna) halve jaar voorbij te zijn gevlogen..
Een tijd waar ik veel nieuwe mensen heb leren kennen, veel van het prachtige Australië heb gezien, en (hoe cliché ook) mijzelf heb ontwikkeld.. met dat alles ben ik enorm blij! Het is tot nu toe een van de beste keuzes uit mijn leven geweest! :) Ondanks dat het niet altijd feest is en ik de mensen thuis wel eens mistte, heb ik deze ervaring niet willen missen!

Zoals ik in mijn vorige blog al schreef ga ik eind January naar Nieuw Zeeland.
Wat ik daarna ga doen staat allemaal nog open, maar zodra er vorderingen zijn zal ik jullie op de hoogte houden!

Ik hoop dat jullie een fijne kerst hebben gehad en ik wens iedereen een heel goed en gezond nieuw jaar vol nieuwe uitdagingen en kansen!


  • 26 December 2018 - 05:00

    Gerrie:

    He Thirza,
    Leuk om je verhalen te lezen en je zo een beetje te volgen. Helaas was Ben begin dec. alleen een weekje in Sydney en niet in Brisbane..zoals hij eerst dacht. We wensen je een hele fijne jaarwisseling toe en een heel goed 2019 toe!!
    Liefs v Ben en Gerrie

  • 26 December 2018 - 11:51

    Nettie Pennings:

    Hoi Thirza,
    Mooi om te lezen, nog een hele fijne tijd!
    Groeten van ons uit Aalten

  • 31 December 2018 - 04:49

    Anneke:

    Mooi blog Thirza en ook voor jou een geweldige ervaring! Ben best wel een beetje jaloers op al jullie avonturen!! Fijn dat je na een half jaar werken nog op vakantie gaat in Nieuw Zeeland (en wie weet wat nog meer). Mooi ook om te horen dat je persoonlijke ontwikkeling een groei-spurt heeft gemaakt! Zou dat graag eens van je horen maar dat komt wel als je weer terug bent.
    Fijn jaarwisseling en geef je Nederlandse vriendinnen een dikke nieuwjaarsknuffel van mij.
    Liefs uit Amsterdam, Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Birkdale

Thirza

Mijn reis naar Australië om daar te werken als Au Pair

Actief sinds 30 Juli 2018
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 5535

Voorgaande reizen:

24 Juli 2018 - 31 Januari 2019

Australië!

Landen bezocht: