Australië •Update 3• - Reisverslag uit Birkdale, Australië van Thirza - WaarBenJij.nu Australië •Update 3• - Reisverslag uit Birkdale, Australië van Thirza - WaarBenJij.nu

Australië •Update 3•

Blijf op de hoogte en volg Thirza

17 November 2018 | Australië, Birkdale

Mijn eerste 4 maanden zijn bijna voorbij en dat betekend dat het weer tijd wordt voor een nieuwe update!
De dagen worden hier langer en warmer, en het besef dat ik echt in Australië ben is er nu wel!

In mijn vorige post schreef ik dat ik werkte bij een bedrijf waar ik één keer in de week emmer schoon moest maken. Kort daarna kreeg ik een berichtje dat ze geen werk meer hadden, dus ben ik opzoek gegaan naar iets anders!
Inmiddels werk ik op maandag en vrijdag 4 uurtjes per dag om schoon te maken bij een vrouw in haar huis. (lees; villa, haha)
De vrouw is onwijs aardig en ook dit baantje is prima te doen.
Het is makkelijk te combineren op maandagen omdat de kinderen dan naar daycare zijn. Op vrijdagen ben ik vrij, dus dan komt het ook prima uit!
Begin October heb ik met Beth, een vriendin, een roadtrip naar Sydney gedaan. Omdat Beth daar is gaan wonen, wilde ze haar campervan graag daar hebben. Daarom vroeg ze of ik zin had om in een paar dagen naar Sydney te rijden. Onwijs leuk om zo veel te zien van het land! Het is een stuk van 1000 km. Je kunt het opzich in een dag wel rijden, maar om er een roadtripje van te maken hebben we er een lang weekend over gedaan.
Omdat mijn hostparents erg flexibel zijn, was het mogelijk om een extra maandag vrij te nemen, super fijn! :)
We zijn donderdagmiddag vertrokken vanuit Brisbane en zijn toen naar Byron Bay gereden. Byron Bay is een bekende kustplaats met veel surfers. We hebben daar rondgelopen, zijn naar het meest oosterlijke puntje van Australië geweest en zonsondergang bekeken.
De volgende dag zijn we optijd opgestaan en zijn we doorgereden naar Broken Head, waar we een enorm mooie hike hebben gelopen langs het water. Onze dag eindigde in Hat Head waar we de campervan hebben neergezet en hebben overnacht. Het is een klein plekje ver van de route, maar enorm de moeite waard!
In de ochtend werden we wakker op een klif, waar we zo de zee op keken. Vroeg in de ochtend hebben we een hike door de bergen gedaan.
Een van de mooiste wandelingen tot nu toe! Want in deze bergen en langs de zee is ook weer een bucketlist item afgestreept! We hebben wilde kangaroos en dolfijnen gespot!
Op dat soort momenten ben ik me enorm bewust van hoe gaaf het is dat ik hier ben. Ik vind het onwijs leuk om foto’s te maken, maar het zo mooi op beeld krijgen, als dat het in het echt is, lukt helaas niet..
Na nog een aantal stops, hikes en mooie uitzichten, kwamen we zondagmiddag aan in Sydney. Die middag hebben we nog wat door de stad gelopen. Maandag hebben we een coastal walk gedaan richting Bondi Beach en moest ik die avond helaas Beth gedag zeggen en het vliegtuig richting huis nemen.

Mijn werkweken zijn eigenlijk vrij veel hetzelfde, dus daar is niet veel nieuws over te vertellen ;)
De kinderen zitten op zwemles en worden enorm enthousiast van het zwembad in de tuin. Aangezien het mooie weer nu komt, ben ik afgelopen week voor het eerst alleen met de kinderen het zwembad in geweest!
23 Oktober zijn de kinderen 4 jaar geworden en daarvoor werd het weekend daarvoor een gezellig en groot feest gegeven!
Samen met Meredith, mijn hostmom, hebben we voor de kinderen beide een taart gemaakt die aangesneden werd op het verjaardagsfeest. Het was leuk om hier de verjaardag van de kinderen mee te maken, ze hebben enorm genoten!

Eigenlijk zitten mijn weekenden vol met leuke dingen doen hier.. en ik kan zeggen, ook daar geniet ik van!
Het laatste weekend van Oktober ben ik met Yvette, een goede vriendin, en mijn hostparents weer een weekendje weg geweest met hun boot. Een plek 2 uur rijden van Brisbane, met een enorm groot meer. Daar hebben Yvet en ik voor het eerst gewakeboard, en dat lukte, al zeggen we het zelf.. best goed! We hebben enorm gelachen en ook dit weekend was weer enorm geslaagd!
Mijn hostparents hadden daar een huis gehuurd waar ook hun vrienden kwamen, dus het was een gezellige bedoeling!
Het weekend daarna ben ik met Yvet naar Byron Bay geweest waar we onze eerste surfles hebben genomen. Daar kwamen we er achter dat watersporten ons best liggen, want ook surfen ging voor de eerste keer best lekker! We verbleven daar in een Airbnb met een onwijs lieve vrouw.. en ook dit weekend was er een voor in de boeken!


Ik ben enorm dankbaar dat ik hier mag zijn en blij dat ik zo onwijs veel kan zien hier!
Door de weken heen heb ik nooit echt heimwee gehad, maar wel eens momenten dat ik wel even thuis had willen zijn. Zoals op de verjaardag van mijn zusje, (ik hou van je siss!) of gewoon om iedereen even te zien. Op deze afstanden kom ik er wel achter hoe erg ik de band met familie en vrienden waardeer!
Zoals de meesten die me kennen wel weten, kan ik veel denken en dat heb ik hier in Australië ook nog niet kunnen laten gaan ;)
Eind januari ben ik hier klaar met werken, en dat betekend dat ik wil gaan denken over wat ik hierna wil gaan zien/doen.
De planning is dat ik eind January naar Nieuw Zeeland vlieg om daar mijn oom en tante te bezoeken en wat rond te reizen.
Maar ook over wat ik na mijn ‘Australië avontuur’ wil gaan doen is nog een beetje de vraag. Ik wil graag een studie gaan volgen, maar wat precies heb ik nog niet duidelijk. Aan de ene kant is het onwijs gaaf dat alles nog open staat, maar ik zal blij zijn als ik een beetje ideeën krijg over wat ik hierna wil gaan doen om me daar op te kunnen focussen! Dus…. Hopelijk komt dat snel! :)
Vorig weekend zijn Yvet en ik naar Fraser Island geweest.
Dit is het langste zandstrand eiland van de wereld waar we met een 4WD over het strand hebben gereden. We zijn daar heen geweest met een tourguide die ons veel mooie plekken van het eiland heeft laten zien. Geen plek is hier hetzelfde, maar allemaal wel onwijs mooi!

Voor volgend weekend staat er een lang weekend naar Melbourne gepland met Yvet. We willen daar een Colorrun gaan doen en de stad bekijken. Dus daar kijken we naar uit!!

Dit keer ga ik niet beloven om een update sneller te posten, want dat heb ik deze keer ook niet gehaald.. mijn excuses daarvoor haha!

Maar ik wil iedereen wel even bedanken voor alle berichtjes en kaartjes die ik krijg, dat waardeer ik enorm! :)





  • 17 November 2018 - 10:23

    Gesien :

    Wow wat een mooie en interessante belevenissen heb je daar!
    Blijf vooral genieten van alles.
    Lieve groetjes, dikke kus en tot een volgend contact !
    Gesien.

  • 17 November 2018 - 11:37

    Anja:

    Lieve Thirza. Leuk reisverslag. Zo te horen zit je daar niet stil. Veel plezier daar. Geniet ervan en pas goed op jezelf. Binnenkort bezoek van een paar vrolijke meiden! Maak er samen een mooie tijd van. Succes met alles. Liefs van hier.

  • 18 November 2018 - 13:59

    Wim:

    Hi Thirza
    Nice to see you are having a great time down there
    Its getting warmer there, well it getting colder here.
    Enjoy the rest of your stay there down under, say hello to uncle Henri and aunt Isolde when you get there for us.
    Cheers
    Aunt Janet and oom Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Birkdale

Thirza

Mijn reis naar Australië om daar te werken als Au Pair

Actief sinds 30 Juli 2018
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 5539

Voorgaande reizen:

24 Juli 2018 - 31 Januari 2019

Australië!

Landen bezocht: